.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت آجر سفال ضد زلزله در مازندران

آجر سفال ضد زلزله در كارخانه نكا سفال با حضور مسئولان استان رونمايي شد.

به گزارش فارس ا، استاندار مازندران در اين مراسم كه چهارشنبه‌شب در شهرستان نكا انجام شد هدف از بازديد از اين واحد اقتصادي را بررسي چگونگي جذب سرمايه‌گذاري و نحوه ساخت و ساز با رويكرد جديد عنوان كرد و اظهار داشت: بايد از سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در استان و تحول اقتصادي در مناطق مختلف حمايت شود.
سيدمحمد كريمي با اشاره به اختراع آجر مقاوم در برابر زلزله در اين واحد صنعتي خاطرنشان كرد: رونمايي از اين آجر سفال با خصوصيت منحصر به فرد، بيانگر فرهيختگي جوانان ما در مازندران است و مخترعان جوان ما در استان بايد مورد توجه بيشتر قرار گرفته و هدايت شوند.
وي ادامه داد: در اين ‌باره بنا داريم براي سازماندهي در قالب پارك فناوري مورد تائيد دولت، دو گزينه مورد تحقيق و بررسي است تا با سازماندهي نيروهاي فرهيخته، نيروهاي خلاق سازماندهي و حمايت شوند.
استاندار مازندران گفت: در حال حاضر در طبقه انتهايي شهرك‌هاي صنعتي براي نخبگان مكاني در نظرگرفته شده تا به تحقيق و بررسي برسند.
كريمي يادآور شد: اين كار را در مركز استان و يا هر نقطه‌اي كه به تشخيص بنده برسد كه شرايط مهياست، بدون دغدغه و حاشيه با همكاري مديران اجرايي استان انجام مي‌دهم.
استاندار مازندران بيان داشت: با احياي و بازسازي بافت‌هاي فرسوده در مازندران تغييراتي در مبلان شهري ايجاد مي‌شود و شهرسازي‌هاي شهرهاي قديمي در استان مازندران بازسازي مي‌شود.
كريمي تصريح كرد: در حال حاضر 30 شهر داراي بافت فرسوده داريم كه بايد احيا و بازسازي شوند و تا براي مردمي كه در اين اماكن ساكن بوده و امكان خدمات‌دهي مناسب به آنها وجود ندارد با هدايت به شركت‌هاي تعاوني، مقاوم‌سازي، نوسازي و بازسازي شرايط لازم مهيا شود.
وي همچنين گفت: زمين‌هاي مازاد اين استان براي امر گردشگري و فراهم كردن آپارتمان‌هاي مناسب و رونق اقتصادي و براي تقويت امور اقتصادي مردم استفاده مي‌شود.
مجتبي فرسادي مخترع جوان قائمشهري نيز در سخناني افزود: اختراع آجر مقاوم در برابر زلزله در هشت نوع مختلف و با ويژگي‌هاي پايداري و استحكام ديواره‌اي ساختمان با اسكلت بتوني و فولادي در ابعاد 30 در 17 ساخته شده است.
وي گفت: از مهم‌ترين مزاياي اين آجر سهولت و سرعت در عمل ديوارچيني، صرفه‌جويي در مصرف ملات، به ‌دست آوردن ملاتي مستحكم در بين رديف‌هاي آجر و برابري قيمت با آجرهاي موجود در بازار است.
فرسادي بيان داشت: با استفاده از اين آجرها در زمان و قيمت صرفه‌جويي مي‌شود، براي مثال براي ساختمان 100 متري تنها 200 هزار تومان هزينه مي‌شود.
وي هدف از توليد اين نوع آجر و اختراع آن را، برآورده ساختن بخشي از راهبردهاي كاهش خسارت در راستاي بحران و اهتمام به برآوردن بخشي از سياست‌هاي دولت در راستاي مقاوم سازي بوده است.
شركت نكا سفال اين شهرستان در حال حاضر سالانه بالغ بر 25 ميليون قطعه آجر توليد مي‌كند كه 106 نفر به‌طور مستقيم و 300 نفر به‌طور غيرمستقيم در اين واحد توليدي مشغول فعاليت هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.